Ir ierasts domāt, ka permakultūra attiecas uz dārzkopību, taču permakultūras dizaina principus var izmantot dažādās jomās: uzņēmējdarbībā, skolā, ģimenē, kā arī sevis, savas sistēmas un savu paradumu sakārtošanai. Arī mūsu vīziju un sapņus par nākotni var strukturēt ar permakultūras principiem. Turklāt pastāv tāds novirziens kā “sociālā permakultūra”, kurā tiek strādāts ar cilvēkiem un viņu savstarpējo mijiedarbību. Apmācībās šis ir viens no galvenajiem faktoriem (cilvēki un mijiedarbība), kas turklāt prasa definēt struktūru un attīstīt pielāgošanās spējas. Kāpēc gan apmācību organizēšanā neizmantot permakultūras principus?
Šī iemesla dēļ Latvijas Permakultūras biedrība iesaistījās sadarbības projektā pieaugušo izglītības jomā.
Šī iemesla dēļ Latvijas Permakultūras biedrība iesaistījās sadarbības projektā pieaugušo izglītības jomā.
Projektā ECO-ACTIVE FOR PLANET ir iesaistīta pieredzējušu organizāciju apvienība no 5 valstīm: Polijas NVO pasniedzēju asociācija, Polijas Pārtikas banku federācija, Čehijas Andragoģijas ekspertu asociācija, Somijas Mūžizglītības fonds, Latvijas Permakultūras biedrība un Zaļās Eiropas fonds.
Par ko ir projekts?
Par izglītību un ekoloģiju, par to, kā jebkurās apmācībās ienest ekoloģiskās vērtības - ne tikai dārzkopībā, bet arī valodu kursos vai datorprasmju apgūšanā.
Mēs strādājām pie rīkiem, kas paredzēti pasniedzēju, koordinatoru un pedagogu atbalstam tādu apmācību organizēšanā, kas iedvesmotu dalībniekus darboties planētas labā.
Pasākumi ietvēra sanāksmes, intelektuālo rezultātu kopīgu attīstību, izstrādāto rīku testēšanu un rezultātu izplatīšanu pasniedzējiem, koordinatoriem, pedagogiem.
Mēs strādājām pie rīkiem, kas paredzēti pasniedzēju, koordinatoru un pedagogu atbalstam tādu apmācību organizēšanā, kas iedvesmotu dalībniekus darboties planētas labā.
Pasākumi ietvēra sanāksmes, intelektuālo rezultātu kopīgu attīstību, izstrādāto rīku testēšanu un rezultātu izplatīšanu pasniedzējiem, koordinatoriem, pedagogiem.
Kāda bija LPB konkrētā līdzdalība
Papildus sadarbības darbam LPB sniedza 3 konkrētus rezultātus, pamatojoties uz asociācijas biedru praktisko pieredzi: ● 2 rīki, kas iedvesmoti no LPB labākajiem panākumiem: - mūsu permakultūras festivāls, kā paraugs videi draudzīgam transformējošam pasākumam, kas varētu iedvesmot citus ekofestivālus. - Raķešu masu sildītāju tīkls kā neformālās izglītības paraugs, lai attīstītu citus praktizētāju tīklus. ● Viens raksts, kurā apvienotas tēmas “Permakultūra pasniedzējiem — kā sagatavot un vadīt seminārus, kas iedvesmoti no permakultūras principiem”. Ja ir interese, droši jautājiet Elgaram un Veronikai Felčiem, Ilzei Mežniecei, Selīnai Huartei un Dainai Mūrniecei, kas bija aktīvi šajā projektā. |
Permakultūra pasniedzējiem --
|
Projekta rezultāti
Ja jūs esat treneris, skolotājs vai koordinators, jūs organizējat apmācības, darba tikšanās vai konsultācijas, jums ir tuvas ekoloģiskās vērtības, un jūs arī domājat, ka varat iedvesmot citus veikt izmaiņas dzīvesveidā, tad izstrādātie materiāli jums noderēs ikdienas aktivitāšu vadīšanai.
1.Kompetences planētai
Dokumentā skatiet ekoloģisko kompetenču aprakstu, ko izstrādājušas organizācijas, kas piedalās projektā "Eco-Active For The Planet". Strādājot internacionālā komandā, mums bija iespēja sagatavot kompetenču kopumu par kultūras un sociālekonomiskajām atšķirībām un to ietekmi uz ekoloģisko kompetenču attīstību Eiropas valstīs. Šie faktori ir arī būtiski, strādājot ar grupām, lai attīstītu dalībnieku ekoloģiskās kompetences.
Kā varēsiet redzēt nākamajās lappusēs, kompetences ir sakārtotas vizuāli vēdekļa formā. Atkarībā no pieredzes šīs kompetences ir sagrupētas divos līmeņos: Pamata līmenis – cilvēkiem, kuri vēlas izveidot dabai draudzīgu ikdienu. Mēs uzskatām, ka sistēmiskas pārmaiņas sākas mājās. Eksperta līmenis – cilvēkiem, kuri vēlas mainīt sabiedrības attieksmi un popularizēt ekoloģiskās vērtības. Tas ir arī kompetences līmenis aktīvistiem un profesionāļiem, kas strādā ar grupām sistēmiskā līmenī. Kompetences katrā līmenī ir iedalītas trīs jomās: zināšanas, prasmes un attieksme, kā arī pēc ietekmes apmēra. |
Your browser does not support viewing this document. Click here to download the document.
|
2.Rīcības kodekss
|
Your browser does not support viewing this document. Click here to download the document.
|
3.Apmācību metodes
Your browser does not support viewing this document. Click here to download the document.
|
Pasniedzējiem paredzētajā apkopojumā ir aprakstītas labākās metodes/rīki/paraugprakses/ pieejas, ko izmanto partnerorganizācijas, darbojoties pilsoniskā aktīvisma, izglītības un vides jomā. Apkopojums ir kā pārskats par mācību programmu, kurā galvenā uzmanība pievērsta šādām tēmām:
|